Kişinev Eğitim Müşavirliği

Eğitim Diplomasisi Semineri: 'YUNUS EMRE KONUŞUYOR..' Konuğumuz Prof. Dr. Hüseyin AKKAYA

T.C. Kişinev Büyükelçiliği Eğitim Müşavirliğinin hazırlamış olduğu Eğitim Diplomasisi Seminerine Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinden çok sayıda 'Yunus Emre Gönüllü' insan katılım göstermiştir.
Eğitim Diplomasisi Semineri: 'YUNUS EMRE KONUŞUYOR..' Konuğumuz Prof. Dr. Hüseyin AKKAYA

YUNUS EMRE... Vefatının 700. Yıl dönümü .. Bilindiği üzere Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN'ın imzasıyla 2021 yılı "Yunus Emre ve Türkçe Yılı" olarak ilan edilmiştir. Aynı zamanda, UNESCO tarafından 2021 yılı Hacı Bektaş Veli, Ahi Evran ve Yunus Emre Yılı olarak ilan edilmiştir. Dün akşamki (16.10.2021) Yunus Emre sohbetimizde konuğumuz Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Hüseyin AKKAYA oldu. 

Programımız 'YUNUS EMRE KONUŞUYOR' başlığında çevrim içi olarak zoom platformunda yapılmış, aynı zamanda, FaceLive ile müşavirliğimizin facebook sayfasında canlı yayınlanmıştır. 

Sözü Yunus, hali Yunus değerli hocamız sunumuyla gönüllerde bir çok güzelliğe kapılar açmıştır. Katılımcılar program sonunda samimi memnuniyetlerini ifade etmiştir. Seminer aşağıdaki başlıklar çerçevesinde ilerlemiştir:

Malum olduğu üzere, kelam kuvvetini ve hüsnünü dört membadan alır :

Kim söylemiş,

Kime söylemiş,

Ne için söylemiş,

Ne makamda söylemiş.

Geçmişten günümüze sesi yüksek bir şekilde kulağımıza ve kalbimize nüfuz eden Yunus Emre kimdir? (Kısaca kronolojisi / Dönemi / Çağdaşları)

Yunus Emre ile siz nasıl tanıştınız? Daha doğrusu Yunus Emre'nin ifadesiyle siz Yunus'la nasıl "tanış oldunuz"?

Yunus Emre bir zarf olarak karşımıza "Yunus Emre", "Âşık Yunus", "Bizim Yunus", "Koca Yunus", "Yunus Baba", "Yunus Dede", "Yunus Can" gibi isimlerle çıkmaktadır. Peki mazrufun muhatabı insanda neresidir? Yani Yunus Emre konuşurken hangisine hitap eder? Akıl mı, kalp mi, hissiyat mı? 

Yurt dışında Yunus Emre, Mevlana gibi değerlerimiz filozof nazarıyla ele alınabiliyor. Şiirlerinde kullandığı dil, kelimeler, üslup salt kendi tefekkürünün ürünü müdür, yoksa beslendiği ilim kaynakları, müşahedattan aldığı feyz midir? (Not: Kur'an ve İncil'den ayetleri şiirleştirmesi).

Ne varlığa sevinirim, ne yokluğa yerinirim (Hadid Suresi, 22-23. Ayetler)

Yunus'u okurken, karşımızda sade, masum, gözleri şefkat ve sevgi dolu bir dervişin ilahi bir lisanla terennüm ettiğini duyarız. Acaba Yunus herkesin beklentilerine uygun pluralist (çoğulcu) bir şahsiyet midir ya da son yılların moda deyimiyle hümanist bir insan mıdır? 

Yunus'un ifadeleri ve çizdiği insan modeli asrımız insanına ne anlatmaktadır? Şiirlerinden nasıl örneklendirebiliriz? 

Bir programda 'Yunus'un Söz Sultanlığı' ifadesini kullanıyorsunuz. Biraz araladığımızda Yunus konuştuğunda bu zamanda dil estetiğimize neler katıyor? 

Meyvedar geceden kalan cümlelerin bir kaç tanesini paylaşmak isteriz:

Söz kalpten çıkarsa kalbe girer, dilden çıkarsa kulağa..

Yunus'un sözlerini kalbe giydirmek önemli..

Yunus'a dair çok şey bilmek önemli değil, mesajlarını tek tek davranışa dönüştürmek önemli ve anlamlı.. Yunus'la hemhal olmak budur.

'Her kancaru varurısam cümle işüm hoş eyleyem'.. Her nereye varırsam varayım, yaptığım işleri güzel/hakkıyla yapayım..

Tehî görme kimseyi hiç kimesne boş değül, Eksükliğ-ile nazar erenlere hoş değül.

Yunus gibi dostunuz olsun..

Seminerimize ait video Youtube Kanalımızda yayınlanmıştır. https://www.youtube.com/watch?v=ryF0B9TARCA&t=496s 

 

17-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-202117-10-2021

 

Str. Alexei Mateevici, 55, Kişinev Moldova - 373 22 509 119

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.